Speciale dank aan Gwen van de Webshop Academy dat ik deze informatie mag delen!
Er zijn:

  • Meer dan 1 miljard websites

  • 100 biljoen woorden (= 4,75 miljoen jaar om alles te typen)

  • 38.026 jaar om alles te lezen..

books

WAAR BEN JIJ??

Waar?

Tja. Waar te beginnen! SEO, zoekmachine optimalisatie, oftewel beter gevonden worden door Google, is een vak apart. Een vak op zich zelfs. Voor webwinkels is het enorm moeilijk om hoog in Google te komen: met veel concurrentie moet je er zo bovenop zitten en zo goed weten wat je doet, dat het bijna niet te doen is om dit naast je gewone bezigheden bij te houden.MAAR……

Je kunt wel een heel eind komen! ?

We beginnen bij de snelle verbeterpunten:

  1. Titel -> waar gaat de pagina over? Maak deze titel uniek voor je shop.
  2. Meta Description: de beschrijving aan de ‘achterkant’ -> telt niet mee in de SEO ranking, maar is wel belangrijk als mensen jou of jouw woorden gaan zoeken.
  3. Afbeeldingen & Alt tags = beschrijving van je afbeeldingen -> heel belangrijk als je gevonden wilt worden in Google Afbeeldingen
  4. Meta Tags = trefwoorden of keywords, die zijn niet belangrijk voor je SEO dus die hoef je niet in te vullen (als je die optie nog hebt in jouw webwinkelsysteem)

1. Titel Heeft 10 tot 70 karakters, inclusief belangrijkste zoektermen. Verspil dus geen kostbare letters aan bijvoorbeeld: welkom in mijn webwinkel.. 

2. Meta beschrijving (= tekst onder iedere Google vermelding) had altijd max. 156 karakters maar heeft voortaan 320 karakters. MWW bv heeft het nog niet meegenomen, en wees gerust: het is niet erg (lees hier maar even)

  • Is dwingend en verleidend
  • Maak hier een Mini Advertentie van!
  • Op seomofo.com/snippet-optimizer.html kun je invullen hoe het er uit gaan zien als je het in je webshop gaat invullen (of ingevuld hebt):

seo

3. Afbeeldingen

  • Hebben je afbeeldingen een juiste naam? Dus niet IMG_2328, maar Mango dames shirt roze. Een tip: omschrijf je foto op zo’n manier dat een slechtziende het zich kan voorstellen hoe je product er uit ziet. MWW doet dit bij de producten zelf, dus daar hoeft het niet; wel als je aparte foto’s uploadt voor bv de categoriepagina’s.
  • En ook een alt. description? (of Alt tag) Deze mag ietsje anders zijn dan de naam van de afbeelding zelf. Gebruik hier geen _ (underscores), want dat ziet Google als een aanelkaargeschrevenwoord. Gewoon streepje – mag wel (vaak maakt jouw webwinkel zelf ‘n streepje van een spatie). Dus: roze Mango dames shirt en Mango shirt dames roze kan je beide gebruiken.