Creatieve makers2019-09-06T14:34:48+02:00

Creatieve makers

LiefsLabel is in 2015 opgericht door Bren(da) en Ann(e). Twee zussen die het leuk vinden om producten te bedenken, maken en verkopen. Ze begonnen met een bloemenslinger en hebben inmiddels heel veel producten aan hun collectie toegevoegd. Toen kwamen ze op een dag tot de conclusie dat ze nooit alles wat ze leuk vonden zelf konden maken.

In de LiefsFabriek werd het heel duidelijk dat heel veel ondernemers de meest prachtige producten maken, maar dat de verkoop en marketing een stuk moeilijker is. En iets wat veel ondernemers helemaal niet leuk vinden. Bren keek dat een tijdje aan en nam toen het besluit dat ze ook graag producten zou willen verkopen van andere ondernemers. Zij vindt de verkoop en marketing namelijk het allerleukste wat er is!

LiefsLabel algemene foto

DE MOGELIJKHEDEN

0% commissie, 100% voor de maker!

Wij bieden 3 mogelijkheden (Lief, Liever of Liefst) om samen te werken. Enthousiast? Je kunt het 1 maand GRATIS proberen. Dan kunnen we rustig kijken of we écht bij elkaar passen. Oh yeah!

• je eigen shop op LiefsLabel.nl
• van 5 tot 100 producten
• je eigen productoverzicht + contactpagina
• je kan makkelijk je eigen bestellingen managen en je digitale schappen vullen
• meer zichtbaarheid en verkoop
• digitale lieve collega’s [facebook groep]
• mogelijkheden om deel te nemen aan onze offline initiatieven, zoals de liefsfabriek, pop-ups, ontmoet de makers markten, …
•  lees alle algemene voorwaarden

Alle genoemde prijzen op deze pagina zijn exclusief btw.

15 euro per maand

> 0% commissie (dus 100% voor jou!)
> 5 producten

• je ontvangt een basiskit verzendmateriaal
• je bent zelf verantwoordelijk voor de verzending / afhandeling, klachten en retouren
• je gaat deze uitdaging t/m december 2019 aan, daarna maandelijks opzegbaar


• jouw producten mogen in de categorie Nieuw (in je proefmaand). Daarna kunnen ze verhuizen naar…
Productcategorieën Decoratie, Kadotips, Lievelingsplek, Met Liefde Gemaakt, Post & Papier en / of Vintage


Let op! Verzendkosten moeten in de verkoopprijs verwerkt worden, want je regelt de verzending en afhandeling zelf. 

HOERA! Je kunt 1 maand GRATIS ervaren of je hier blij van wordt. Daarna kun je verlengen, upgraden of – zonder gedoe! – stoppen.

35 euro per maand

> 0 – 25% commissie
> 25 producten
> voorraad en verzending (als je wil!)

• je bent zelf verantwoordelijk voor de verzending / afhandeling. Of laat dat aan ons over!
• je mag gebruik maken van de voorraad en verzendservice. Dit is alleen mogelijk voor producten die bij ons op voorraad liggen.
• voorraadruimte: inclusief 1 stellingkast of 1 m2
• indien er speciaal inpakmateriaal / verzendmateriaal nodig is voor je producten dien je deze zelf aan te leveren
• dinsdag t/m vrijdag worden pakketjes dagelijks verstuurd
•  je gaat deze uitdaging voor 1 jaar aan


Productcategorieën Decoratie, Kadotips, Koopjeshoek, Lievelingsplek, Met Liefde Gemaakt, Post & Papier en / of Vintage


Let op! Verzendkosten moeten in de verkoopprijs verwerkt worden als je de verzending en afhandeling zelf of je spullen liggen in ons magazijn en wij regelen dat voor je + 25% commissie

BEPERKT AANTAL PLEKKEN BESCHIKBAAR

75 euro per maand

> 0-25% commissie
> 100 producten
> voorraad en verzending (als je wil!)

• je bent zelf verantwoordelijk voor de verzending / afhandeling. Of laat dat aan ons over!
• je mag gebruik maken van de voorraad en verzendservice. Dit is alleen mogelijk voor producten die bij ons op voorraad liggen.
• voorraadruimte: inclusief 1 stellingkast of 1 m2
• indien er speciaal inpakmateriaal / verzendmateriaal nodig is voor je producten dien je deze zelf aan te leveren
• dinsdag t/m vrijdag worden pakketjes dagelijks verstuurd
je gaat deze uitdaging voor 1 jaar aan


Productcategorieën Decoratie, Kadotips, Koopjeshoek, Lievelingsplek, Met Liefde Gemaakt, Post & Papier en / of Vintage


Let op! Verzendkosten moeten in de verkoopprijs verwerkt worden als je de verzending en afhandeling zelf of je spullen liggen in ons magazijn en wij regelen dat voor je + 25% commissie

BEPERKT AANTAL PLEKKEN BESCHIKBAAR

EXTRA OPTIES

Service & commissies

0% commissie jij (kanjer!) regelt alles zelf en maakt gebruik van onze webshop en marketingtalent om meer verkoop te genereren
Let op! De verzendkosten moeten in je verkoopprijs worden verwerkt

15% commissie
voor digitale producten en downloads

25% commissie (alleen mogelijk bij Liever en Liefst) je producten liggen bij ons op voorraad en wij verzenden het voor je. Beperkt aantal plekken beschikbaar
Let op!
De verzendkosten hoeven dus NIET in je verkoopprijs te worden verwerkt

50% commissie alles wordt online én offline voor je geregeld. Geen vaste lasten en wel veel kansen. Het beste van 2 werelden. Beperkt aantal plekken beschikbaar

Ook mogelijk

BESTELFORMULIER MAKEN Producten die op maat gemaakt zijn kunnen een helemaal keuzemogelijkheden hebben. Dat kun je makkelijk en overzichtelijk maken met een bestelformulier. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit [slinger] en je kunt dus makkelijk allerlei meerprijzen toevoegen.
Prijsindicatie per product + 15 euro per product (max 15 min) / 25 euro per product (max 30 min)

PRODUCTTEKST + SEO UITBESTEDEN Wil je een spetterende verkooptekst bij je product? Wij kunnen je helpen! Prijs op aanvraag

VOORRAADRUIMTE Per stellingkast / m2 + 25 euro per maand

VEELGESTELDE VRAGEN

– De veelgestelde vragen zal verder aangevuld / uitgewerkt worden. Is er iets onduidelijk? Neem contact met ons op! –
CREATIEVE MAKER Hoe kan ik me registreren?2019-09-04T09:49:56+02:00

< Deze pagina wordt nog vertaald naar het Nederlands > 

Let op! Je kunt hier alleen mee aan de slag als we al contact hebben gehad en je producten en deelname zijn goedgekeurd. Dit kun je hier doen!

Dokan Seller Multi-step Wizard

 

What is Seller Multi-step Wizard

Dokan Seller Multi-step Wizard is a step by step wizard that helps sellers to easily set up their Dokan stores.

Step by Step Guide Dokan Seller Multi-step Wizard

When a seller registers an account for the first time in a Marketplace powered by Dokan, they get the opportunity of using this wizard. It gives the seller a step by step guideline to set up their store easily. At first, it shows an introduction of the quick setup wizard.

dokan-seller-setup-wizard-intro

After clicking ‘Let’s Go!’ button, the wizard takes you to the store setup page where you have to provide details about your store. You can set how many products will be showed in your store. Besides that, you can include your address and other relevant information. In addition, you can define whether you want to display your email address in the store or not. When are you done, click on the Continue button.

Please Note: You can skip this step, but you have to include this information later from you Store Setting page.

dokan-seller-setup-wizard-store

The second step helps you to configure your payment options. You ca include-

 

  • Bank Information including account name, account number, bank name, bank address and SWIFT code

dokan-seller-setup-wizard-payment

After providing all the information, click on the Continue button. It will show you a confirmation message and ask you to go to your store dashboard. You can also return to the marketplace by clicking on the link at the bottom of the wizard.

dokan-seller-setup-wizard-ready

 

CREATIEVE MAKER Hoe werkt het?2019-09-06T14:28:06+02:00

De webshop is een verzamelplaats van unieke en handgemaakte producten. De website is er echt op gericht om het de consument zo makkelijk (en leuk!)mogelijk te maken, met handige shopfunctionaliteiten zoals een zoomfunctie en een heldere lay-out.  Zo kun je makkelijk inspiratie op doen zonder dat je uren aan het zoeken bent.

Wij houden van originele producten! De maker en het product vertellen een mooi verhaal. Elke verkoper heeft op LiefsLabel.nl  een eigen overzicht waarin al jouw producten te vinden zijn.

Je bent enthousiast en wil graag mee doen! Wat nu?

  • Overtuig het team van LiefsLabel om jouw creaties te verkopen! Laat van je horen door onderstaand formulier.
  • Wij nemen contact met je op
  • Als we verliefd zijn op je (producten) plannen we een (bel)afspraak in
  • Probeer daarna 1 maand gratis of dit echt is wat je wil. Dan doen wij dat ook!
  • We spreken samen af welke productcategorie je wilt vervullen. We zijn op zoek naar originele, unieke of zelfgemaakte producten.
  • Wij maken online alles voor je in orde, zodat je je eigen login en schappen in de webshop krijgt en je kunt starten met een GRATIS Probeermaand
  • Jij zorgt voor goede productfoto’s, teksten en weet hoe je de producten kunt toevoegen op de site.
  • Aan de slag!

De verkoper is zelf verantwoordelijk voor:

  • online zetten van de producten (foto’s, productteksten, seo, prijs, voorraad, …)
  • het toezenden van de producten. Houd hierbij rekening om je verzendkosten te verwerken in je product.
  • het beantwoorden van vragen. De klant kan direct contact met je opnemen door het contactformulier in te vullen of telefonisch als je je telefoonnummer wilt publiceren. Zelf appen wij ook regelmatig met de klant.
  • het bijhouden van je voorraad

Wij doen de rest:

  • korte check van het product en ‘goedkeuring’
  • marketing voor hoge bezoekersaantallen en verkoopcijfers
  • de betaalafhandeling en bijbehorende administratie
  • uitbetalingen
  • algemene marketing en klantenservice
CREATIEVE MAKER Waarom werken jullie met jaarabonnementen?2019-09-06T14:34:12+02:00

Tijdens de testfase van is gebleken dat het fijn is om alle producten nog even te checken op tekstfouten, de seo (basis) in te vullen en de lay-out na te lopen.

Als producten maar een maand online staan zouden wij deze aandacht niet kunnen geven. En dat vinden we wel heel belangrijk! Voor de beste resultaten.

CREATIEVE MAKER Waarom zou ik mijn producten via LiefsLabel verkopen?2019-06-22T12:48:53+02:00

LiefsLabel is in 2015 opgericht door Bren(da) en Ann(e). Twee zussen die het leuk vinden om producten te bedenken, maken en verkopen. Ze begonnen met een bloemenslinger en hebben inmiddels heel veel producten aan hun collectie toegevoegd. Toen kwamen ze op een dag tot de conclusie dat ze nooit alles wat ze leuk vonden zelf konden maken.

In de LiefsFabriek werd het heel duidelijk dat heel veel ondernemers de meest prachtige producten maken, maar dat de verkoop en marketing een stuk moeilijker is. En iets wat veel ondernemers helemaal niet leuk vinden. Bren keek dat een tijdje aan en nam toen viel het besluit dat ze ook graag producten willen verkopen van andere ondernemers. Bren vindt de verkoop en marketing namelijk het allerleukste om mee bezig te zijn.

Dus goede redenen om mee te doen:

  • verkoopmogelijkheid als je nog geen webshop hebt en wel professioneel wilt starten
  • als extra verkoopkanaal als je al een webshop hebt en ondersteuning wilt in het inpakken / verzenden
  • gezellige ‘collega’s’ zoekt die net zo creatief hoogbegaafd zijn als jij

Je kunt 1 maand GRATIS testen of dit iets voor je is!

 

GELDZAKEN Waar worden de inkomsten voor gebruikt?
2019-06-22T16:50:21+02:00

Wij vragen een maandelijkse bijdrage en ontvangen per bestelling de inkomsten van de verzendkosten. Wij gebruiken deze inkomsten voor:

  • marketing, marketing, marketing
  • korte check van je product, producttekst, basis SEO en aanvinken bijpassende categorieën (Dit heb je dus zelf allemaal keurig netjes ingevuld 😉 )
  • zorgen voor een goedwerkende webshop
  • beheren van de algemene klantenservice
  • beschikbaarstellen van een basiskit om je pakketjes te versturen
KLACHTEN Hoe gaan we om met klachten en retouren?2019-06-22T13:01:02+02:00

Ons klachten / retouren percentage is echt heel laag. We hebben hart voor onze klanten en doen ons best ze vol aandacht te helpen. Mocht er toch iets mis gaan doen we ons uiterste best dit op te lossen.

Jij bent zelf verantwoordelijk problemen zo goed mogelijk op te lossen die van toepassing zijn op je bestellingen. Ook voor eventuele (kosten van) retouren / klachtafhandeling van je producten. Indien wij je kunnen helpen / adviseren horen we het natuurlijk graag!

MARKETING Wat doen jullie aan marketing?2019-06-22T11:51:44+02:00

Ons hart ligt bij de creatieve ondernemers die al 1001 dingen aan hun hoofd hebben om een succesvol bedrijf te runnen. Dat je marketingbudget niet tot de maan rijkt is logisch, want je hebt heel veel investeringen, inkoop en andere geldzaken aan je hoofd. Daarom is het samenwerken op dit platform de kracht van het collectief. Hoe meer creatieve makers, hoe meer marketingbudget.

Wij zorgen voor structureel

  • Goede vindbaarheid via google ads
  • Advertenties op social media, vooral Facebook en Instagram
  • Regelmatig versturen van onze digitale (liefdes)brieven

 

Extra mogelijkheden

Wij bieden allerlei mogelijkheden om jouw product(en) extra uit te lichten.  Tarieven hiervoor volgen zo spoedig mogelijk.

  • Uitgelicht product binnen hoofdcategorie
  • Uitgelicht op social media door een betaalde advertentie
  • Uitgelicht in de nieuwsbrief
  • Uitgelicht op de homepage
  • Uitgelicht in een blog + nieuwsbrief

 

Jij kunt zorgen voor free publicity

  • Bren d’r hobby is om gratis in de media te komen. En dat lukt ook nog eens heel vaak. [kijk maar!]
  • Leuke blog aan te leveren die wij voor je plaatsen op de site. Denk aan een DIY, vlog, persoonlijk verhaal, …
  • Verzin een leuke winactie die wij beiden kunnen delen via de social media kanalen
  • … Heb je zelf een goed idee? Laat het ons weten!

 

MARKETING Wie is jullie doelgroep?2019-06-21T13:12:29+02:00

Onze klanten zijn echt heel leuk. Ze zijn allemaal creatief (of kunnen dat heel erg waarderen!), 99% is vrouw, de meesten hebben één of meerdere kids rondhobbelen en ze hebben een baan. Hun man werkt ook en samen  hebben ze het financieel behoorlijk goed voor elkaar.

Ze is niet op zoek naar goedkope producten, maar juist naar originele en unieke producten voor zichzelf of om kado te geven.

VERZENDING Hoe werkt het met de verzending van de producten?2019-06-11T15:04:44+02:00

Hoe werkt het met de verzending van de producten?

  • Je verzend zelf (indien mogelijk) binnen 1 week het product. In geval van vakantie of een langere levertijd van het product, wordt dit duidelijk aan de klant gecommuniceerd.
  • Wij vinden het niet klantvriendelijk de klant per maker verzendkosten te laten betalen, daarom kiezen we ervoor de verzendkosten in de prijs te berekenen. Verzendcategorieën waar wij mee werken zijn 1,95 (brief), 3,95 (brievenbusdoosje), 6,95 (pakket tot 1 x 1 meter), 12,95 (pakket tot 1.75 meter) of 34,95 (pakket groter dan 1,75 meter)
  • Bestellingen moeten worden verzonden in Liefs stijl en uiteraard mag je je eigen touch eraan geven en promo meesturen

 

VERZENDING Wat zit er in de basiskit verzendmateriaal?2019-06-22T12:43:31+02:00

We willen dat alle bestellingen worden verstuurd in een eenduidige Liefs stijl. Je ontvangt een starterspakket:

  • rood inpakpapier
  • bruin touw
  • bruine labels

Hier mee kun je bestellingen als kadootjes verspreiden. Wij verstrekken geen verzenddozen, maar stimuleren het om doosjes (supermarkt, schoenendozen of iets ander leuks) te recyclen. Uiteraard mag je je eigen draai aan het inpakken van de pakketjes geven. We bieden via de webshop ook ander inpakmateriaal aan wat je tegen een gereduceerd tarief kunt inkopen.

 

WEBSHOP Aan welke eisen moeten de (product)foto’s voldoen?2019-08-09T15:47:45+02:00

Productfoto’s en een goede omschrijving is het allerbelangrijkste onderdeel voor een succesvolle verkoop. Daarom stellen we hier hoge (kwaliteits)eisen aan. Jij kunt producten publiceren die voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Hoofdfoto vrijstaand, witte achtergrond, waarbij de belangrijkste zijde van het product recht van voren, goed en duidelijk in beeld is gebracht
  • Sfeerfoto het product in een setting. Het liefst een ‘echt moment’, om de webshop letterlijk met mooie momenten te vullen. Deze foto zie je ook als rollover als je met de muis erover heen gaat. Deze foto’s kunnen we ook gebruiken op de inspiratiepagina’s van momenten, zoals baby, bruiloft, kids, verhuizen, juf / meester etc. Dit zijn betaalde mini advertenties.
  • Close ups Nog 1-3 close-ups van het product.
  • Meer sfeerfoto’s Nog meer momenten waarbij het product echt in gebruik is. Dit kun je later ook altijd nog aanvullen. Let hierbij op verscheidenheid in voorbeelden en evt fotocredits van de fotograaf (die komen dan met link bij Beschrijving).

Je kunt ook 2 foto’s bij je eigen shoppagina plaatsen:

  • Header foto van je werkplek (formaat 625 x 300 px, 72 dpi)
  • Profielfoto van je gezicht (vierkant, max 800 x 800 px, 72 dpi)

Technische details

  1. Foto’s moeten scherp en realistisch van kleur zijn
  2. Vierkant formaat
  3. 800 x 800 px met 72 dpi (zo is hij zo klein mogelijk voor webgebruik
  4. Geen namen, teksten, logo’s in foto’s. Houd deze clean met alle aandacht op het product.
  5. Positioneer je product zo groot mogelijk in het vierkante vlak
  6. Achtergrond moet echt spierwit zijn om een eenheid in de webshop te houden.

Voldoen jouw foto’s en productteksten niet aan de voorwaarden dan zullen wij de samenwerking na de proefmaand helaas niet verlengen. 

Studio Steef regelt onze productfotografie. Regelmatig fotografeert zij de nieuwe producten en zij kan dat ook voor jou regelen. Je ontvangt 3-5 productfoto’s per product, conform de eisen hierboven. Jij zorgt dat jouw producten in de LiefsFabriek zijn en zij regelt de rest.

Voorbeelden van goede productfoto’s:

Slingerophanger clenchy

foto 1) hoofdfoto

Stixx Slingerophangers Clenchy's

foto 2) sfeerfoto

 

 

Gratis tips om je foto’s te bewerken

Aanmelden

Donderdag 26 september komt Steef weer foto’s maken. Wil je jouw producten laten vastleggen? Reserveer dan nu je plekje!

 

WEBSHOP Hoe kan ik beter gevonden worden via Google en de SEO het beste invullen?2019-07-09T11:58:57+02:00
Speciale dank aan Gwen van de Webshop Academy dat ik deze informatie mag delen!
Er zijn:

  • Meer dan 1 miljard websites

  • 100 biljoen woorden (= 4,75 miljoen jaar om alles te typen)

  • 38.026 jaar om alles te lezen..

books

WAAR BEN JIJ??

Waar?

Tja. Waar te beginnen! SEO, zoekmachine optimalisatie, oftewel beter gevonden worden door Google, is een vak apart. Een vak op zich zelfs. Voor webwinkels is het enorm moeilijk om hoog in Google te komen: met veel concurrentie moet je er zo bovenop zitten en zo goed weten wat je doet, dat het bijna niet te doen is om dit naast je gewone bezigheden bij te houden.MAAR……

Je kunt wel een heel eind komen! ?

We beginnen bij de snelle verbeterpunten:

  1. Titel -> waar gaat de pagina over? Maak deze titel uniek voor je shop.
  2. Meta Description: de beschrijving aan de ‘achterkant’ -> telt niet mee in de SEO ranking, maar is wel belangrijk als mensen jou of jouw woorden gaan zoeken.
  3. Afbeeldingen & Alt tags = beschrijving van je afbeeldingen -> heel belangrijk als je gevonden wilt worden in Google Afbeeldingen
  4. Meta Tags = trefwoorden of keywords, die zijn niet belangrijk voor je SEO dus die hoef je niet in te vullen (als je die optie nog hebt in jouw webwinkelsysteem)

1. Titel Heeft 10 tot 70 karakters, inclusief belangrijkste zoektermen. Verspil dus geen kostbare letters aan bijvoorbeeld: welkom in mijn webwinkel.. 

2. Meta beschrijving (= tekst onder iedere Google vermelding) had altijd max. 156 karakters maar heeft voortaan 320 karakters. MWW bv heeft het nog niet meegenomen, en wees gerust: het is niet erg (lees hier maar even)

  • Is dwingend en verleidend
  • Maak hier een Mini Advertentie van!
  • Op seomofo.com/snippet-optimizer.html kun je invullen hoe het er uit gaan zien als je het in je webshop gaat invullen (of ingevuld hebt):

seo

3. Afbeeldingen

  • Hebben je afbeeldingen een juiste naam? Dus niet IMG_2328, maar Mango dames shirt roze. Een tip: omschrijf je foto op zo’n manier dat een slechtziende het zich kan voorstellen hoe je product er uit ziet. MWW doet dit bij de producten zelf, dus daar hoeft het niet; wel als je aparte foto’s uploadt voor bv de categoriepagina’s.
  • En ook een alt. description? (of Alt tag) Deze mag ietsje anders zijn dan de naam van de afbeelding zelf. Gebruik hier geen _ (underscores), want dat ziet Google als een aanelkaargeschrevenwoord. Gewoon streepje – mag wel (vaak maakt jouw webwinkel zelf ‘n streepje van een spatie). Dus: roze Mango dames shirt en Mango shirt dames roze kan je beide gebruiken.
WEBSHOP Hoe kan ik mijn persoonlijke verkooppagina aanpassen?2019-07-02T13:59:15+02:00
< Deze pagina wordt nog vertaald naar het Nederlands >

Settings

 

What is a store?

Store is the place where vendors will showcase all his products in an interactive design. From the store a customer will get vendor’s product, contact information, store location, and all other information in one view. Vendors will see the page by navigating to Vendor Dashboard → Visit Your Store .

seller-shop

Store Settings

Store banner will represent vendor products concept by one big image. Vendor could use a good visual interactive image to grab the attention of customer. Vendor will set the image from Vendor Dashboard→Settings→Store page.

For better contact between vendor and customer store settings has contact information insert form combined of phone number, email address, physical location information, biography and location map.

With Dokan Free 2.8.6, vendors schedule opening and closing hours for their online stores.

This feature is available in Vendor Dashboard→Settings→Store.

Scroll down to find the widget for Store Opening-Closing Time.

For each day of the week, select from the drop-down Open or Close. If Open, select the duration from the numeric fields.

Click on Update Settings.

With the Dokan version 2.9.11, vendors can write about them in the Biography option.

Payment Settings

Vendor can set his comfortable payment method for the store. For bank transfers, just add bank account name, account number, name of the bank, address and finally swift code. Now, save the settings by clicking Update Settings button.

dokan vendor payment settings

Shipping Settings

This page contains your store-wide shipping settings, cost, shipping and refund policy. You can enable/disable shipping for your products. Also you can override these shipping costs while creating or editing a product.

dokan vendor shipping settings

Social Profiles

Social profiles help you to gain more trust. Consider adding your social profile links for better user interaction. You can link every social networking sites with your store from this page. Dokan has simple view and easy to link up format with store setting for the vendors.

dokan vendor social profile

Store SEO

Your store SEO can help you to increase your store traffic. You can set your SEO title, meta description, meta keywords, Facbook title, description, image, Twitter title, description and image.

dokan-vendor-store-seo
WEBSHOP Hoe schrijf ik mijn producttekst?2019-08-14T12:07:43+02:00

Producttitel

Begin met de belangrijkste omschrijving van het product. Wat is het?

> Slinger, Koffer, Meetlat, Koffer, Kalender…

 

Voeg een kleur, thema of belangrijkste kenmerk toe aan je titel
> TaartTopper ➸ Roze | Slinger ➸ Zomerkriebels | Stoel ➸ Groen
 

Korte productomschrijving

Dit is de tekst onder de titel
  • Gebruik tussen 3 en 5 bullets, bijvoorbeeld om de voordelen van het product op te sommen
  • Gebruik niet te veel woorden en vermijd lange zinnen
  • Maak belangrijke woorden dikgedrukt
  • Wees zo compleet mogelijk. Denk hierbij aan: afmeting, kleur, materiaal, en bijvoorbeeld in welke richting een deurtje opent. 
  • Goede omschrijving is niet alleen goed voor de vindbaarheid in de zoekmachines, maar verkleint ook de kans dat producten terug worden gestuurd
 
Schrijf een pakkende intro. Mag grappig zijn!
 
Voorbeeld a)
Maak je eigen ienieminislingertjes als taarttoppertje, om op te sturen of om een ander moment groots te vieren.
 
Voorbeeld b)
De aankoop van deze slinger ophangers voorkomt een hoop ruzie en frustratie (en is daarom onbetaalbaar!). Slingers ophangen wordt vanaf nu écht een feestje.
 

Dit wil je weten

Feitelijke omschrijving – wat zit erin? Hoe ziet het eruit?
Voorbeeld a)
• Aantal Een gezellige mix van 6 ansichtkaarten voorzien van een hippe tekst of mooie illustratie
• Formaat is A6 (10,5 x 14,8 cm) en de kaart is enkelzijdig bedrukt
• Papier 300 grams, waardoor de kaart extra stevig is
• Inclusief luxe witte envelop en samen verpakt in een foliehoesje ter bescherming
 
Voorbeeld b)
  • Aantal per 4 verpakt
  • Kleur wit
  • Belastingcapaciteit max 1,5 kg
  • Tip Handig voor feestslingers, ballonnen, linten (kaarten!), decoraties en verlichting, PR en reclame-uitingen.
 
Eventueel een extra verkooptekst (als het iets toevoegt)
Al ruim 1000 setjes verkocht. Dankjewel! We proberen bestellingen met alleen de slinger ophangers dezelfde dag te versturen.
 
 

Beschrijving

Dit is de (secundaire) tekst onder de Winkelmand
 

DETAILS

  • Levertijd Als die lieve postbode een beetje meewerkt kun je dit product binnen 3 werkdagen verwachten
  • Spoedje? Neem even contact [link naar je pagina op LiefsLabel of naar de algemene contactpagina als wij je verzending / voorraad beheren] op. Dan gaan we ons uiterste best voor je doen!
  • Attentie Houd er rekening mee dat de kleuren op het scherm en in het echt iets kunnen verschillen
  • Retourbeleid Wil je dit product na levering liever niet? Lees hier wat ons retourbeleid is.

We hebben nóg meer versiertips voor jouw mooie moment. Kijk maar >

 


GEMAAKT DOOR [JOUW VOORNAAM]

Deze taarttopper is een gemaakt door Naam van [Bedrijfsnaam] >link naar je pagina op LiefsLabel
 
Hier kun je iets kwijt over het hoe je het product maakt, wat je inspiratie is. Let op! Dit wordt geen promopraatje voor je bedrijf of link naar je webshop. Al deze gegevens staan op je eigen shoppagina. Hou het wel een beetje beknopt! Maar gebruik dit is zeker als leuke verkooptool. Maak het persoonlijk, gezellig en niet té lang 🙂
 
Inspiratie wat je hier kunt schrijven / laten zien
  • Het idee voor dit product… (jouw inspiratie om het te maken)
  • Foto’s dat je het product aan het maken bent…
  • Youtube filmpje

Let op! Spelfoudten

Als het op tekst aankomt, kun je het niet vaak genoeg checken. Er is niets zo vervelend als een goede productomschrijving die wordt ontsierd door enkele grove spelfouten. Neem daarom goed de tijd en neem de tekst nog enkele keren door. Sla je de juiste toon aan? Is de tekst activerend? Zijn er geen spel- en taalfouten meer te vinden? Wanneer dit allemaal in orde is, weet jij dat jij een overtuigende, goedlopende en resultaatgerichte productomschrijving hebt gecreëerd!

 

WEBSHOP Hoe voeg ik een product toe?2019-07-02T13:43:36+02:00

< Deze tekst zal nog worden vertaalt naar het Nederlands >

Navigate to vendor dashboard. Click on Products from the left menu and then Add New Products button from the top right corner. It will open a new window where you will be able to create a new product very easily with providing the most important details only.

dokan-seller-dashboard-products

Basic Details

The common information about a product are the title, price, description. Discount price is optional. You can even schedule discounts for a certain amount of time. You can enter a starting date and end date to apply automatic discounts to your product.

Both the categories and tags have to be created by the admin. The vendor can only select them from the frontend dashboard. Because allowing the vendors to create categories and tags might result into duplicates.

Select Category

By default, category selection is singular. That is why there is a drop-down field to select a category. This should be the standard setting. Because according to Google Webmaster Guidelines and other SEO and UX best practices, it is recommended to have only one category assigned to a product. If you need to show your products based on multiple factors or for searching or sorting feature, you can use tags.

Vendors need to select the category from the drop-down.

If you really need multiple categories in a single product, then it can be enabled from wp-admin → Dokan → Settings → Selling Options → Category Selection.

Admins need to create the categories from wp-admin→Products→Categories.

dokan-add-new-product-updated

Create Tags

With Dokan PRO 2.9.0, vendors will be able to create new product tags from vendor dashboard. Previously, vendors were only able to use the tags predefined by Admins from wp-admin→Products→Tags.

Vendors click on Vendor Dashboard>Product>Add New Product. Under the Select Product Tags field, add a tag and Press Enter. The word or phrase will be added as a separate tag.

Admins need to allow this feature from their dashboard.

Admins go to wp-admin→Dokan→Settings→Selling Options. Enable the checkbox for Vendors Can Create Tags. Click on Save Changes.

Now your vendors will be able to create their own tags for products.

After you have provided all the required information, Click on the Create product button. It will create the product and redirect you to the product edit page, where you will be able to add more information about your product. If you want to create the product and add another one immediately, click on the Create & add newbutton.

After you have been redirected to the product edit page, there is an option to select a product type. You can select either a Simple or Variable product.

Selecting Product Type – Simple Product

These types of products are simple and have no variants. They are single and standalone products, which does not require any other information to define different variants.

dokan-create-simple-products

Selecting Product Type – Variable Product

A variable product is a product that has different types of variants. For example, you might want to sell a dress which is available in 3 different colors and sizes. So this option will enable you to add those colors and sizes you need. You can add variations based on anything you like, perhaps material used or the stitching style.

dokan-create-variable-products

Variations can be created from two places-

  1. By admin from backend
  2. By vendor from product creation page

It’s better to create variations from the admin panel. Because it will save the vendors time and prevent from creating duplicate entries. Of course, the admin will not always know what kind of variations a vendor might need. So he will create a common one and if those do not match the needs of the vendor, then the vendor can create the variations as he needs.

The backend attribute creation and adding feature might seem a bit complicated to some users. So we have streamlined the variation adding and creation process in our interface to improve the user experience.

To create a variation from the frontend, the vendor has to select This Product Has Multiple Options. Then some new fields will appear to input the variations. If you already created some variations from the backend, then you can select them from the dropdown on the top right and click Add Option. If you do not need all the attributes in your product, then you can remove or add more if you want.

Check this video on how to create a variable product →

Video Player

00:00

01:56

 

 

Now if you need custom variations and attributes of your own, then you have to select Custom Attributes and then click Add Option. Then two blank fields will appear to input the variation name and attributes.

You can add as many variations and attributes as you want. When you are done, check the box Create variation using those attributes. The system will make all the combinations and will prompt you to add prices for those variations.

If you want to disable any variation, then you can uncheck the box on the left.

Quantity and variation picture adding function will not be available right away. You have to save the product once to get those options. Right after saving the product, the fields above will have a pencil icon on the right. Click on that to add more details to the variations.

Selecting Product Type – Grouped Product

To learn about the grouped product go through this tutorial.

Inventory and variants

This section holds a bit of complicated information. None of these fields are mandatory. If you do not need to add stock quantity and your is just a simple product, then you can totally skip this section.

But if you are creating a downloadable product or selling a dress or t-shirt, which has multiple sizes, then you should read this section carefully.

dokan-inventory-and-variants

What is SKU?

SKU stands for Stock Keeping Unit. It should be a unique set of characters which will not match to any other product.

Enable Product Stock Management

Let’s say you have 10 pieces of the product and you don’t want to receive after orders are placed for 10 units. If you enable stock management and enter 10 in the quantity field, then after 10 units are ordered, this product will show a message that all the quantities are sold and there is no stock.

But, you might want to take some pre-orders before your next batch comes up. So you can Allow Back Order to let the customers place orders even if the product is out of stock.

Downloadable Product

dokan-downloadable-product-options

If you are selling photos, music, software or any digital product, then this is the option to use. If you click on the Add File button, three more fields will be added.

The name field defines what the downloaded file name should be. We are letting you define that because you might name the original file to something like “new-album-updated-jan-12.zip” and you want the user to download the file as “New Album”. So this option will be useful for you to serve and organize better.

If you are serving the files from your very own site, then you can click on choose file and select. But you can also serve the file from Dropbox, Google Drive or some other file hosting site you like.

Shipping

Dokan has built-in support for WooCommerce shipping classes. Please read the following docs to know about how to activate and configure them-

  1. Configure WooCommerce Shipping Classes
  2. Activate and Configure Dokan Shipping

If you do not want to use Dokan shipping in your site, then you may not enable it from WooCommerce settings. But after activating Dokan Shipping from WooCommerce settings, the vendor still needs to activate the shipping method from his dashboard settings.

So to be able to use the state-based shipping feature of Dokan, it needs to be activated from two places-

  1. By Admin from WooCommerce Settings – it will activate the feature sitewide.
  2. By Vendor from Dashboard Settings – it will allow the feature on the specific store.

After activating the feature from both places. You will get the default shipping price override option. Else only the shipping class selection will be available.

If you have enabled only Dokan shipping and configured the costs in the dashboard settings. Then you might leave all the settings as is. That means you do not have to input any data in this section. None of the fields are mandatory here.

Tax

Here the vendor can only select the pre-made tax classes. If you have missed the tax configuration part in our documentation, you can read it here.

Other Options

Visibility: The visibility option defines the privacy of the product. By default “Catalog and Search” is selected. But if you want the product to only appear on category listing page, search results or want to list as a hidden product, then you can select the option respectively.

If you select any other option than Catalog and Search then the product will not appear on the site other than the store page.

Purchase Note: If you want the customer to receive a custom message right after purchasing the product, you can paste that in the box.

Reviews: If the vendor does not want to receive reviews for the product from the customers, he can turn it on or off.

Create a product from admin panel and assign to a vendor

Products can be created from both back and front end. If you want to create a product as an admin, you can do that from wp-admin → Products → Add New.

When you are done with inserting all the data, you will see an option to assign an author. If you do not find the author input box, then you have to enable it from “Screen Options” from the top right corner of the screen.

Same applies to product import via CSV and other formats. You can import them using WordPress importer and assign them to vendors by editing.

WEBSHOP Hoe zie ik mijn verkoopresultaten?2019-07-02T13:51:21+02:00

< Deze tekst wordt nog vertaald naar het Nederlands >

Overview

Sales Overview shows on the report page. On the top of the report, there are some options by which seller could view his sales report total overview, by day overview, top sale product reports and top earner product reports.

Sales by Day

The seller could view his one day order in this option. The report shows one day total selling total, the average, the total number of order, total purchased product number, coupon details, and one-day sales graph.

Top Selling Products

In the option,top seller a seller could view his top-selling products and its total sale number with selling ratio graph line.

Top Earning Products

The seller could view his top selling products total selling amount in the option,top earner. The option could view manually by date.

Statement

The statement will show up your transactions analyzing their debit-credit aspects. It will also demonstrate the transaction date, transaction id, Type and Balance or those transactions.

WEBSHOP Ik heb een bestelling. Wat nu?2019-07-02T13:49:39+02:00

< Deze tekst wordt nog vertaald naar het Nederlands >

Seller will get mail notification in every order of his product. He would get a no-reply message from dokan system instantly after a order.

Jouw bestellingen

Order page displays the order detail in list. This page shows order number, order total amount, order status, customer details, order date and order action. you could view order farther details manage order status and delete order from order action.

You can filter the orders by Date. Besides that you can also export the order list.

dokan vendor order list

Order Status

Seller could view and process order status from the order listing. He could complete the order from the action.

order-status-view

Order Note

Seller could add note to an order and set the note for customer of private. For customer note, the customer will get e-mail notification for every note added. And for the private note only seller will get the e-mail notification.

order-note

Download Permissions

Seller could manage download permission if the product is downloadable. He could add or delete download file and control access to download the file.

variable-product-order

Shipment Tracking

You can track the shipment of the product that you are selling. Navigate to you Seller Dashboard → Orders → Click on the order you want to add shipment tracking. At the bottom of the Order, you will find a button titled ‘Tracking Number’.

dokan-shipment-tracking-number

A new window will pop with three options. You can provide shipping provider name or URL, Tracking number and Date shipped. After providing the information, click on the Add Tracking Details button.

dokan-shipment-tracking-options

The order details will be updated and a new order note will be added containing the tracking details.

dokan-shipment-tracking-added

WEBSHOP Is dit dan net als Etsy?2019-06-22T12:57:13+02:00

Wij hebben de ambitie om de nieuwe etsy / bol.com / amazon te worden. Maar met een belangrijk verschil. Wij zijn namelijk persoonlijk betrokken bij onze makers. We verkopen niet voor iedereen die het maar wil. Niet voor particulieren. En niet voor producten waar we niet in geloven, maar toch aan willen verdienen. Dat vinden we namelijk zonde van onze tijd. En van jouw tijd.

Een groot verschil met de mega platformen, maar wat we wel willen is de krachten bundelen zodat elke maker afzonderlijk kan profiteren van de aantallen bezoekers en samen een hele unieke collectie neer te zetten. Van producten die écht met liefde zijn gemaakt.

Wij willen met LiefsLabel een hoge kwaliteit neerzetten en samen werken met makers die betrokken zijn bij hun product, klant en alles wat daar bij komt kijken. Voor de consument willen we het zo makkelijk mogelijk maken. Zij zullen misschien niet eens doorhebben dat ze bij meerdere makers winkelen, totdat ze allemaal verschillende kadootjes in hun brievenbus krijgen!

WEBSHOP Kan ik een persoonlijke kortingscode gebruiken?2019-06-21T16:11:52+02:00

Kortingscodes zijn perfect voor een je bestaande klanten, maar ook om nieuwe klanten te werven.

Om een kortingscoupon aan te maken ga je naar Vendor Dashboard->Coupons. Vervolgens klik je op Add New Coupon.

Vul daarna de velden in bij Add New Coupon.

De velden zijn

Coupon Title: De naam die je je kortingscode wilt geven. Deze tekst vullen de klanten dus in bij het doorvoeren van de bestelling.

Description: Hier kun je ter herinnering voor jezelf nog een extra omschrijving geven

Discount Type: Je kunt hier kiezen tussen een kortingspercentage (bijv 50%) en fixed amount, een vaste korting (bijv 5 euro)

Amount: Voeg het bedrag (percentage/vaste prijs) hier in.

Email Restrictions: Voer hier de emailadressen in als de kortingscoupon alleen gebruikt kan worden door personen met een bepaald emailadres. Alleen deze personen kunnen dan gebruik maken van de coupon.

Usage Limit: Voeg hier een cijfer in als de coupon een bepaald aantal keer gebruikt mag worden.

Expire Date: Als de coupon een bepaalde houdbaarheidsdatum heeft waarvoor deze gebruikt mag worden kun je hier de datum invoeren.

Exclude Sale Items: Vendors can select this checkbox if they want to opt out sale items from the coupon offer.

Minimum Amount: Select the minimum amount an order should be for a customer to apply for the coupon.

Product: Vendors can select one, multiple, or all products they are selling at their respective stores.

Exclude products: Vendors can also exclude the coupon from applying to a particular product or multiple products.

Product categories: Include one or multiple product categories into the coupon.

Exclude product categories: Select one or more product categories to exclude from the coupon offer.

Show on store: Select this checkbox to display the coupon code on your store front.

Product (Fixed Amount) Discount

Fixed Amount Discount coupon means when a customer uses the coupon he will get a fixed amount discount mentioned on the coupon. Whatever his total order amount is he will get the same amount discount.

To use this option, select Product Discount from Discount Type drop-down.

This will also show when you view all your coupons from the Vendor Dashboard as Fixed Amount under Coupon Type.

Product Percentage (%) Discount

Product Percentage Discount mean when a customer use the coupon in his order then he will get a discount depends on his order total amount. He will get a discount of percentage that mentioned on the coupon of his total order.

To use this option, select Product % Discount from Discount Type drop-down.

This will also show when you view all your coupons together from the Vendor Dashboard as Percent under Coupon Type.

Show Coupon on Store Front

You can show the coupon on store front by checking the last option on add coupon page.

This is how the coupon will display from your store frontend:

WEBSHOP Klopt mijn verkoopprijs?2019-07-09T12:16:36+02:00

We zien het heel vaak om ons heen. Verkoopprijzen die veel te laag zijn. En geloof ons, daar wordt je niet rijk van, maar ook niet gelukkig. LiefsLabel is GEEN platform voor hobbyisten, dus we willen ook geen producten aanbieden die (veel te) laag zijn. Bepaal je waarde!

Paar tips

WEBSHOP Kunnen klanten een review achterlaten?2019-07-02T14:09:52+02:00
< Deze tekst wordt nog vertaald naar het Nederlands >

Reviews

 

With this pro feature, Vendors can moderate customer reviews. The vendors can:

  • Approve or disapprove reviews.
  • Mark a review as spam.
  • Send a review to the trash.

Overview

Vendors can see all reviews of customers on his/her products from the Vendor Dashboard > Review page.

Editing Reviews

Vendors can no longer edit customer reviews but the admins can still edit or delete them by selecting the vendor’s product.

Mark as Spam

If the seller doesn’t want to show any review then he could mark those review as spam by checking the review and selecting it as “Mark Spam” from the select box.

review-spam

Trash Reviews

If the vendor wants to delete or make trash any review then he could mark those review as Trash by checking the review and selecting the “Mark Trash” option from the select box.

review-trash

Un-approve Reviews

If the vendor wants to disapprove any review then he has to just click the “Unapprove” option after hovering that review.

That’s all about the review option of the vendor dashboard.

JIJ & WIJ

Worden vast verliefd op elkaar als…

je hart nu sneller gaat kloppen
je een pietje precies bent én bijna alles over hebt voor de koper van je product
je meer wilt verkopen, meer wilt maken en minder rompslomp er om heen
je eigenaar bent van je bedrijf of webshop
je in staat bent binnen een week je product te leveren (is je product complex dan zijn andere afspraken in overleg natuurlijk ook mogelijk, enne op vakantie moet ook kunnen hoor!)
je net zo perfectionistisch bent als ons

logo's-LiefsLabel

EN NU?
Geïnteresseerd? Vul onderstaand formulier in. Stel je even voor en vertel welke producten je zou willen verkopen. We sturen je zo spoedig mogelijk meer informatie! Zijn we daarna beide nog steeds enthousiast, dan gaan we ervoor en kun je 1 maand gratis en vrijblijvend onze mogelijkheden testen. Dit is echter alleen voor ondernemers die dit écht zien zitten.

Titel

Ga naar de bovenkant